söndag 24 maj 2015

Lite go-fika

Lite go-fika är ju aldrig fel!
Gärna något gott som man står sig på en liten stund. Eftersom jag många timmar om dagen kånkar runt på en väldigt liten och väldigt söt liten kille så är det alltid bra att ha något förberett i kylskåpet.

Jag har lärt mig att det inte är någon dum idé att så fort det finns tillfälle förbereda något som jag kan ära sen när jag blir hungrig. Helst ska det vara något som går att äta med bara en hand och som inte måste ätas varmt.

Förslagsvis: smörgås med jordnötssmör och banan, wrap, smoothie eller go-bollar!


De här goda go-bollarna har jag i kylen just nu!

Jag körde lite smått och gott som jag hittade i skåpsgömmorna i matberedaren.

Jordnötter
Hasselnötter
Havregryn
Honung
Banan
En skvätt kaffe
Rullade i kokos!

Inte svårare än så, men gott är det!


"Jag drömmer om de små sakerna i livet, varmt kaffe och kall glass, istället för tvärt om."

Jag har fått en helt ny inställning till kaffe. Förut var jag; "Kaffe, ja en liten skvätt kan jag ta." 
Nu är det; "Kaffe, häll upp en balja åt mig och sätt på en ny laddning!"

Vår kaffebryggare där själva kannan är en termos är guld värd!

/Storasyster



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar