onsdag 14 maj 2014

Plankor och bollar

När jag bar hem matkassarna från affären igår så tänkte jag på det som jag läst på Lofsans blogg tidigare under dagen.

" Träning gör så mycket mer för oss än våra muskler starkare och hjärtan kraftfullare. Träning gör oss glada, modiga, strukturerade och hjälper oss orka mer i vardagen. Det handlar inte bara om att kunna bära hem tunga matkassar. Att våga står för vår åsikt i ett möte, att kunna möta en konflikt på jobbet eller helt enkelt bara ta fysisk och mental plats i ett socialt sammanhang är nog ännu mer viktiga och nyttiga effekter av att träna målmedvetet, för vår egen skull, för att vi mår bra av det. "

Jag tyckte att det var så bra skrivet! Precis så är det ju. Träningen ger ett jättebra självförtroende som man har med sig hela tiden och gör att man vågar saker som man aldrig skulle vågat annars. 

Jag har gjort nya go bollar igen! Den här gången körde jag vår hemmagjorda granola i matberedaren.
Längtar tills nästa gång det är dags för mellanmål, då ska jag hugga tänderna i en sån här, eller två, med en kopp kaffe till.




Go bollar
Mixa grenolan i matberedaren.
Häll i en skvätt vatten, kakao och agave sirap.
Mixa en vända till.
Forma till bollar och rulla i kokos.


Lätt som en plätt och gott som tusan!



Jag plankade på! Körde båda rak och sned planka. Samlade på mig ytterligare 5 minuter!
22 minuter ska det bli innan veckan är slut.
















/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar