lördag 31 maj 2014

Mer gobollar åt folket!

Igår gjorde jag mina livs första gobollar. Det är kanske lite märkligt eftersom syrran ofta skriver om sina gobollar och hur enkelt och gott det är men av någon anledning har det inte blivit av. Men igår kände jag mig sugen på något gott till kaffet samtidigt som jag inte gärna ville trycka i mig någon sockerbomb. Så jag slog till och slängde i lite saker som jag hade hemma:

Frysta hallon som jag tinade
1 banan som låg och skräpade
Mûsli som jag hade hemma
Kakao efter behag
och så toppade jag det hela med riven kokos

Jag gjorde det inom konstens alla former. Mixade allt var för sig, ville inte ha några stora bitar i mina bollar. Sedan rullade jag dem som bollar i kokos. Klar! Inom 20 minuter hade jag gjort ett riktigt gott mellis samtidigt som jag hade diskat allt och satt på en kopp kaffe. Succé om du frågar mig. 

/ Lillasyster


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar